Nuffnang Ads

Wednesday, July 11, 2012

Baju kenduri / raya

Baju kenduri / raya


As we promised before , nak upload baju kurung modern size S and XS.. FYI, untuk baju size S  ; ukuran dari bahu kiri ke bahu kanan adalah 14” inci , dan utk size XS pula adalah 13”inci. Memang kecik. Why we choose only to sell these two sizes? Sbb based from my own and my siblings’ experience where it is soo difficult nak cari baju kurung at our own size. So , inila hasilnye. Hmm.. yup,my own design .

Before start , I nak cakap2 gak;)

Why I put here as Baju Kenduri/ Raya? .. Actually , I prefer to have my own baju hanya utk pergi kenduri kahwin and baju yg lain utk beraya.  . Baju kenduri ni utk attend jemputan kenduri kahwin my friends and my relatives . Usually , I will always have to remind my friends those who are going to get married , dorang kena inform at least one month before their wedding will going to be held. If x , maybe liat nak attend ,and alasan paling cliché’ I is..; Tumit kasut patah / Balik PD sudeyyyyy)..:P..Sbbnyerr,  I kena jahit baju and kena cari kain yg sesuai ikut their wedding theme. Wow!Kalah artis! Pdhal,sj je suke2..;)..

But , kena bear in my mind jugak kat mana the wedding ceremony will be held and by whom. Like mine , usually I will choose garments/ kain yg agak mahal sedikit if I were to attend wedding ceremony yg dibuat di dewan yg ber’aircond’ or yg buat kat ballroom hotel. Contoh garments/kain such as satin , lace , organza , a high quality cotton or silk. Manik mmg harus la kan.,Prefer yg manik pearls shj..;)..
 Gambar sekadar hiasan.


Why mcm demanding jek?.Sbb nnt baju xmudah rosak , and akan kurang berlanggar ngn mn2 tetamu yg dtg. Tgk gak how grand the wedding ceremony is…Usually if jemputan from Tan Sri , Dato’ or even colleagues ke , then only I wear like that. Reasons?; kena gak jg title ya…and kena jaga hati tuan punyer wedding. .( its d fact , rite?;).. Tp ini just depend on the background / theme / and venue gak and I have few baju kenduri for this. But, when it comes to kenduri yg dibuat dikampung , kena merewang(potong2 bwg and cuci2 pinggan?;P) ( I xrajin merewang,,sila amek catering..huhu) ,  sits bawah canopy and mkn serve sendiri , I will pakai baju kebaya/kurung biase but harus ade manik2 gak..just  less beads on it..( I memang xkan sah pakai baju xde manik;)..wohohohooooo…;)

Utk baju raya lak, usually akan gune kain biase mcm nylon , sutera or cotton..Ikut kelapangan masa gak sbb usually during ramadhan mmg busy jahit baju , kms rmh , buat kuih raya and many more la kan..If xsempat jahit baju sendiri ,sometimes I’l buy baju yg da siap and kosong. So ,my task just to cantikkan baju and tambahkn seri with colourful beads..


Ok.da pnt cakap2…

Ni antara contoh baju kenduri ( nak buat beraya pon boleh but it depends on your level of confidence gak.. If malu2 or segan , nnti bli baju raya kain biase je yer..;).. Boleh buat tempahan sekarang ikut size anda k. Duration siap is just not less than one week and we will deliver it to your doorstep. Hanya utk area lembah klang shj.
Code: D001
Size available: XS and S
Price: RM 180
Materials
- kain lace , kain satin , pearl beads 
 
Hm, yup ,quite expensive as we are using kain yg agak mahal. It has two pieces .Baju kurung moden bahagian luar( lace) and gown belah dalam ( satin).. Details manik  di bahagian leher , lengan and pinggang. Xboleh gune sarat sgt manik sbb nnt akan tenggelamkn corak lace yg cantik tu.YG ni mmg need a proper measurement. Ukuran dari bahu kanan ke bahu kiri is 14” inches. Kena pakai inner bagi yg bertudung.



2.  Code: D002

Code: D002
Size available: XS and S
Price: RM 180
Materials
-  kain lace , kain satin , pearl beads
 
Details manik bahagian leher. Senget lak masa upload..;)



Manik bahagian lengan

Code: D002

No comments:

Post a Comment